Sunday 15 May 2011

activity last week ....

pada selasa lepas 10 may 2011 aku balik jb ada hal sikit....rindu kat Johor dah lama tak balik ...aku dtg miri dari KL 28hb tak silap lah ...pergi tido rumah sedara belah abah...aku panggil makcik tu bibik,,,biasalah anak jawa mesti panggil makcik bibik lah....dah mmg family ayah aku org jawa ......ni rumah dia....

hari khamis tu aku gi kempas jb ada hal sikit..sttle kul 2.30 ptg...pastu aku naik teksi dari kempas Ke Airport Senai.kena check in dapatkan Boarding Pass flight n ada pemeriksaan beg ...biasalh brg2 tajam tak leh bawak,,,silap2 kena tangkap..hu2..flight aku dari jb ke Miri airport kul 5.40 tapi delay..flight sampai kul 6.10 ptg....dah lah time tu perut aku memulas sbb salah mkn.hu2...biasalh sensitif mkn mcm mcm.hu.....

bila flight dah tiba ...aku pun beratur untk menunjkkan ic dan Boarding Pass kepada Pegawai ticket flight tersebut...aku lapar giler..bila dah sampai seat aku dlm flight tu...dgr lah stewardess tu bagi penerangan dan keselamatan dlm penerbangan...tali pingang mesti dipakai sentiasa....tulah safety first ....layanan mereka memuaskan ...aku pun menjamu selera dlm flight tu...nama nya Nasi lemak pakcik Nordhin...sedap....saiz kecik harganya rm 13 sahaja utk satu .cenderahati pun byk....tapi aku malas nak beli...he2....aku sampai Miri Airport kul 8.10 mlm , pulak kena ke kaunter Imegeresen aku pun keluarkan tiket boarding pass tadi n Passport Book ..pastu aku pun wait suami aku jemput....lega dah lama tak tgk rumah.hu2....selepas dari Airport suami aku ajak mkn beramai2 ngan kawan dia di kedai...tapi aku tak selera sbb perut tak sedap...just order teh O panas sahaja.selepas tu blk rumah n rehat...


penat tak hilang walaupun naik flight ...banyak prosedur ..ikut jadual klu flight kul 5.40 2 jam sebelum dah ada kat airport . satu jam utk register check in dan masuk ke Boarding.dalam boarding tulah tak tahu nak wat apa....boring...duk je...wait flight nak sampai...hmm.bila dah sampai lega sikit....aku gi seat 23 F window...lega..aku pun dpt mkn n tido haha.



esoknya pulak aku pnt lagi.....laki aku pulak ajak aku gi Bintulu Sarawak atas urusan keje dia......Sarawak ni luas sgt ..besar...klu semenanjung jarak dkt2...ni nak ke daerah lain2 pun ambik masa lama ...klu travel ngan kete dari miri ke Bintulu dlm 4 jam....klu ke sibu 6 jam, ke kuching 14 jam....ke sarekei ke lagi jauh....tapi tak pelah satu pglmn baru......majoriti sarawak ni agama Kristian..klu islam tu Manoriti je....
..dah sampai Bintulu kita org pun stay Hotel New World Suites..puashatilah.


pastu hari sabtu kita org gerak balik ke Miri by car.tapi kita org jalan jalan kat shoppingg complex Bintulu....boleh tahan,,,besar gak....makan tengahari .,...masa cuci mata kat situ...terjumpa lah kawan satu sekolah dulu..tak sangka dpt jumpa...kawan aku tu as Guru di smk Bintulu Sarwak...jauh btl dia berkhidmat utk anak watan...tak pe...jihatlah utk agama bangsa dan negara.


aku singgah kat Pasar Bintulu namanya Bintulu Tamu.besar pasarnya harga brg dapur jauh lebih murah dari Miri,,,Miri mahal2 belaka...seronoknyA DPT duk kat bintulu....mknn pun sedap..hu2..


pastu kita org pun tak lepaskan peluang membeli brg barang dapur sbb murah2 belaka...siapa nak mahal mesti murah kan.....lagi2 nak masak ...brg2 semua ada kat bintulu tu termasuk ulat hidup, katak ke, ular sawa ke.hahaha.....

selepas jalan kat shopping complex bintulu...aku n husbnd balik Miri dari kul 4.30ptg sampai kat Miri kul 8.30 malam....pnt travel by car.hu2'....nest time naik flight jelah jauh sgt..huhu


share cite.ngah tak de wat apa2 ...

salam
fiza

No comments: